Sveikos mitybos pagrindai

Turbūt dažnai pagalvojate apie tai kaip galėtumėte patobulintą savo kūno metabolizmą, suteikti jam daugiau naudingųjų medžiagų ir jaustis kupini energijos. O galbūt jūs jaučiatės pakankamai gerai, tačiau norite sulieknėti ir atsikratyti nereikalingų kilogramų? Tuomet jums reikalingas tinkamas mitybos planas.

sveikos-mitybos-pagrindai

Šiame straipsnyje aptarsime tam tikrus mitybos principus pagal kuriuos galima sudaryti sau planą, kokius lieknėjimo metodus siūlo ekspertai bei aptarsime rekomendacijas.

Kaip susidaryti sveikos mitybos planą?

Paprastai tariant, sveikos mitybos planas yra maisto vartojimo metodas kasdienybėje remiantis įvairių medžiagų subalansuotumu jūsų organizme.

Dietos ekspertai dažniausiai siūlo pradėti nuo didesnio daržovių bei vaisių valgymo. Šie produktai turi ne tik didelį vitaminų šaltinį, tačiau kartu iš jų galima pasisemti ir nemažą kiekį mineralų bei lastelienos. Taip mes, visiškai natūraliu būdų stiprinsime organizmo imunitetą, kraujotakos sistemos veiklą bei apsisaugosime nuo galimų šių produktų vartojimo stygiaus pasėkmių.

Kitas svarbus produktas – grūdai. Tai tyras energijos bei angliavandenių šaltinis mūsų organizmui. Tai produktas norint sveikai pavalgyti, visiškai nevartojant didelių riebalų kiekį turinčių produktų. Sportuojantiesiems, grūdiniai produktai pridės mineralų bei vitaminų elementų, tiek prieš, tiek ir po atliktų darbų.

Taip pat verta paminėti ir pieno produktus. Turbūt esate girdėję apie tai, jog reguliarus riebių pieno produktų vartojimas didelės naudos neatneš. Tai yra tiesa, tačiau neriebaus pieno gaminiai ir pats neriebus pienas, jums gali būti itin naudingas kalcio šaltinis kuris stiprins jūsų kaulus.

Galiausiai, nereikia pamiršti ir mėsos produktų, žuvies, pupelių. Tai proteino šaltinis kuris itin svarbus tiek mūsų energijos, tiek organizmo stiprinimo atžvilgiu. Proteinas taip pat itin svarbus sportuojantiems žmonėms – šiuo atžvilgiu greitesniu tampu auga raumenys.

Maisto papildai

Subalansuota ir sveika mityba yra gerai tiek jūsų kūnui tiek savijautai. Dažniausiai žmonės pradeda galvoti apie savo mityba tuomet, kai nori pakeisti gyvenimą, tikriausiai pradeda sportuoti, nori numesti svorio ir panašiai. Sportuojantiems reikia daug daugiau įvairiausių maistinių medžiagų ir energijos. Nors mityba yra svarbiausia, maisto papildai sportui padeda gauti papildomų maisto medžiagų ir suteikia energijos treniruočių metu.

Kokios yra svarbiausios maistinės medžiagos:

  • Angliavandenius naudoja raumenys treniruočių metu, todėl tai yra pirminis energijos šaltinis. Angliavandenių gausu gaminiuose, kuriuose yra krakmolo, košėse;
  • Riebalai taip pat yra energijos šaltinis, tačiau jis dažniausiai yra naudojamas neintensyvioje veikloje. Vis dėlto, maisto produktų, kuriuose yra daug riebalų, rekomenduojama vartoti kuo mažiau;
  • Baltymai – raumenų auginimui ir atsistatymui. Taip pat tai yra labai svarbus energijos šaltinis treniruočių metu. Vertingų baltymų gausu mėsos, žuvies, pieno produktuose, taip pat ir daržovėse;
  • Vitaminai ir mineralai yra svarbūs palaikyti organizmo funkcijas. Nors reikalingi vitaminų ir mineralų kiekiai yra gana nedideli, tačiau visada svarbu jų gauti pakankamai;
  • Vanduo! Visada svarbu užtikrinti, kad suvartojamo vandens kiekis būtų pakankamas.  Treniruočių metu labai svarbu suvartoti kuo daugiau vandens, nes jū metu organizmas netenka skysčių ir efektyvumas gali sumažėti net 20-40 procentų.

Kaip sulieknėti? Principai ir rekomendacijos

Norint atsikratyti nereikalingų kilogramų svarbiausias dalykas yra riboti suvartojamų kalorijų kiekį. Nevalgykite per daug ir nereguliariai, nusistatykite kada ir kaip valgysite. Nevenkite nei pusryčių, nei pietų, nei vakarienės. Geriausias principas – valgyti dažnai ir nedidelėmis porcijomis, svarbiausia – nebadaukite, jūsų organizmas tik nusilps ir svorio numetimo nepajausite.

Apibendrinant galima pasakyti, jog sveikos gyvensenos principai slypi tinkamoje mityboje bei savęs priežiūroje. Reguliari sveika mityba neturėtų jūsų kankinti, tai turėtų būti malonumas. Išbandykite įvairius produktus, maitinkitės įvairiai, dažnai ir nedidelėmis porcijomis ir jūsų gyvenimas turėtų pasisukti į pozityvią pusę.

Kaip vertintumėte šį straipsnį?

Vidutinis įvertinimas / 5. Balsų skaičius: