Dukano dietos privalumai

Laikantis sveikų mitybos įpročių kartais gali būti išties sudėtinga, juk internete gausu gidų ir gairių kokio pobūdžio valgymo įpročius pasirinkti norint gauti pakankamai energijos bei pasiekti kitų rezultatų kaip svorio metimas, kūno formų tobulinimas ar tiesiog geresnė savijauta.

Šiame straipsnyje aptarsime dukano dietos ypatumus ir kokiu atveju reikėtų ją pasirinkti.

dukano-dietos-privalumai

Dietos istorija

Šią dietą apie 2000-uosius metus sukūrė prancūzų dietologas Pjeras Dukanas, ieškojęs būdų tinkamai sureguliuoti žmogaus mitybą ir svorį, kurio rodikliai išliktų, net ir nustojus laikytis griežtų jos normų. Atlikęs bandymus, jis atrado baltymais paremtą dietą parodančią rezultatus jau po savaitės.

Ši primityvios dietos idėja paremta mūsų protėvių mitybos įpročiais. Kadangi medžioklės periode buvo sumedžiojama itin daug mėsos (kartais tai būdavo vienintelis organizmui naudingų medžiagų šaltinis), ji ir atlieka svarbią rolę šioje dietoje.

Dietos privalumai

Vienas iš pagrindių šių dietos privalumų yra tai, jog jinai neturi vadinamojo “jo-jo” efekto.

Tai reiškia, jog jos metu organizmo mityba yra sureguliuojama natūraliai ir net nustojus laikytis jos normatyvų, svoris akimirksniu nesugrįš ir kūnas formų nepraras.

Dar vienas svarbus šios dietos aspektas. Tai – jog neprivalote skaičiuoti suvalgomų per dieną kalorijų, kitaip tariant galite valgyti daug ir kiek norite per visą dieną, tik svarbiausia jog valgytumėte tik nustatytą produkciją – baltymus. Kadangi itin didelis baltymų šaltinis yra mėsa, ji ir atlieką pagrindinę rolę stiprinantis šios dietos metu.

Ką reikia žinoti prieš pradedant laikytis šios dietos?

Visų pirma įsitikinkite ar esate labai geros sveikatos.

Valgyti vien baltyminius produktus pajėgs ne kiekvienas, o galbūt net taip pakenksite sau, jeigu prieš tai neišsiaiškinsite savo organizmo stovio. Prieš pradedant laikytis šios dietos būtina pasikonsultuokite su savo gydytoju, kuris patars ar jos laikytis yra vertas ir ar jūsų kūnas tai pajėgs padaryti.

Kitas aspektas – per daug nevarginkite savęs.

Jeigu matote, jog šios dietos laikytis yra nelengva ir ji jus itin alina – tuoj pat nustokite. Jokiu būdu negalvokite, jog pasieksite geresnių ir greitesnių rezultatų jeigu dietos esmę pasuksite savaip, kitaip tariant įvesite sau papildomų draudimų, t.y ribosite suvalgomo maisto kiekį, badausite, ar vengsite vartoti vandenį.

Būtent vanduo yra jūsų geriausias draugas šios dietos metu. Kadangi, vien baltyminių produktų vartojimas gali apsunkinti jūsų organizmą, rekomenduojama jo gerti itin daug. Priklausomai nuo paties organizmo bei žmogaus fizinio sudėjimo, minimalus išgerto vandens kiekis per dieną, neturėtų būti mažesnis nei 1,5 litro.

Galiausiai – nepersistenkite.

Priklausomai nuo to kiek jūs svorio norite numesti, turite nusistatyti aiškų laikotarpį kurio metu laikysitės Dukano dietos. Jeigu jūsų tikslas yra nedidelis iki 5kg – tai rekomenduojamas laikotarpis yra 2 dienos, jeigu vidutiniškas iki 10kg – tai 3dienų periodas, na o o siekiant net iki 20kg atsikratymo – 5 dienos.

Dietologai yra griežtai apriboję laikotarpį kuomet galima maitintis tik baltyminės rūšies produktais – tai yra 10 dienų. Jūs šio laikotarpio griežtai negalite viršyti, paprasčiausiai per daug išseksite, o tai gali privesti prie rimtos sveikatos žalos.

Verta paminėti ir tai, jog vien valgant baltymus ir sėdint namuose, aiškių rezultatų nepajausite, galbūt jų išvis nesimatys. Taigi, čia taip pat svarbus fizinis aktyvumas. Mokslininkai kiekvienam žmogui rekomenduoja bent po 30min. Aktyvios fizinės ar sportinės veiklos per dieną. Nėra būtina eiti į sporto salę ar begioti rytais. Tiesiog, daugiau vaikščiokite nei įprastai, eikite pėstute į darbą ir jei yra galimybė, kilkite laiptais užuot važiavę liftu.

Apibendrinant

Galima teigti, jog Dukano dieta yra itin efektyvus metodas norint tinkamai susireguliuoti savo mitybos įpročius bei pakankamai greitai pasiekti svorio numetimo rezultatų. Svarbiausia – laikytis nustatytų normų ir per daug savęs nealinti. Nuolatos maitinantis, vartojant daug vandens ir būnant fiziškai aktyviam galima pasiekti kur kas daugiau, nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.