Kas yra KMI skaičiuoklė?

Kūno Masės Indeksas

Norėdami apskaičiuoti tinkamą savo kūno svorį žmonės nuolatos ieškojo būdų, kaip tai padaryti ir galiausiai sugalvojo.

KMI (Kūno Masės Indekso) skaičiuoklė – tai iš individo kūno svorio bei ūgio išvesta reikšmė leidžianti nustatyti ar kūnas turi papildomų kilogramų ar ne.

Šiame straipsnyje mes nutarėme aptarti šiuos skaičiuoklės ypatumus bei padėti jums nustatyti sąvąjį.

Galbūt smarkiai rizikuojate sveikata ir yra būtinybė kreiptis į daktarą? Tai šiandien ir išsiaiškinsime.

Optimalus KMI

Skaičiuojant savo Kūno Masės Indeksą turite atsižvelgti tiek į savo ūgį, tiek į svorį. Internetiniuose portaluose gausu tokio pobūdžio skačiuoklių, tačiau rezultatai išlieka optimalūs.

Jų skaičiavimo formulė šiek tiek skiriasi skaičiuojant vyrams bei moterims, bet standartai – ne.

Šie principai yra tokie:

Per mažas svoris = <18.5

Tokio pobūdžio rezultatas rodo, jog jūsų KMI yra pernelyg žemas. Galbūt valgote nepakankamai, o galbūt per daug retai ar per mažą kiekį. Nors šiuo atveju negresia su antsvoriu susijusios sveikatos problemos, yra itin didžiulė rizika sunegaluoti dėl reikiamų medžiagų trūkumo.

Žinoma, nepradėkite iš karto valgyti daug ir, bet ko, taip sau dar labiau pakenksite. Norint patobulinti savo įpročius, yra rekomenduojama kreiptis į dietologą kuris padėtų jums pasiekti sveiką svorio lygį.

Normalus svoris = 18.5-24.9

Sveikiname, esate mediciniškai sveiko svorio lygmenyje. Nesate nei per mažai medžiagų dienos bėgyje suvartojantis individas, nei turite didelių problemų su antsvoriu.

Tam, kad išlaikyti šį kūno lygį, atsižvelkite į tai ar gaunate pakankamą kiekį įvairių mineralų bei maistinių medžiagų, prireikus kreipkitės į mitybos ekspertą. Per didelis apsileidimas šiuo klausimu gali jūsų kūną pasukti į vieną ar kitą spektro pusę ir savo tinkamiausio svorio paprasčiausiai vėl nebeturėsite.

Antsvoris = 25-29.9

Šiuo atveju riziką kelia su antsvoriu susijusios problemos. Čia kreipimasis į daktarą jau yra būtinas, o ne rekomenduojamas, kadangi per didelis svoris beveik visada priveda prie rimtų sveikatos negalavimų. Širdies ligos, vėžys, kraujagyslių užsikimšimas, labai dažnos ir negailestingos žmogaus organizmui ligos, galinčios negrįžtamai jį sugadinti.

Esant tokiai situacijai, jokiais būdais nepulkite badauti ir savęs alinti vienokiu ar kitokiu būdu. Tai – progresyvus dalykas, reikalaujantis nemažų pastangų, norint savo svorį sureguliuoti.

Nutukimas = >30

Jei jūsų KMI papuola į šią kategoriją – jūs esate didžiausioje rizikos zonoje. Tokiu atveju yra taip būtina kreiptis į medikus ir nedelsiant keisti gyvenimo įpročius. Čia reikės keisti ne tik valgymo įpročius ilgainiui, tačiau tai kartu yra ženklas, jog reikia žymiai daugiau fizinės veiklos, jog kūnas išnaudotų savyje sukauptą papildomą energiją.

Netvarkant savo gyvenimo įpročių nedelsiant, rizikuojate visais prieš tai paminėtais sveikatos sutrikimais ir problemomis sau bei kitiems.

Kaip apskaičiuoti savo KMI?

Kūno Masės Indekso formulė yra iš ties paprasta – jums tereikia žinoti savo tikslų svorį ir padalinti jį iš savo tikslaus ūgio. Gautą rezultatą reikia dar kartą padalinti iš ūgio ir gausite kūno svorį kvadratiniame metre, kitaip tariant KMI.

Pavyzdžiui:

Svoris:60kg
Ūgis: 1,55m.

Skačiavimas:

1) 60kg/1,55m = 38,7.
2) 38,7/1,55m = 24,9.

Atsakymas: KMI= 24,9 (Normalus)
Žinoma, internete gausu automatinių kūno indekso skačiuoklių, taip, kad galite nevargti ir jie jūsų indeksą suskaičiuos už jus.

Apibendrinant

Galima teigti, jog kūno KMI gali būti labai svarbus indikatorius apie žmogaus sveikatos stovį, leisiantis nustatyti galimus gyvenimo keitimo įpročius arba teisingų iš jų laikymąsi. Svarbiausia – nebūkite abejingi savo paties sveikatai ir galėsite pasiekti itin daug bei gerų rezultatų.