Soliariumų nauda, žala, pagrindinės taisyklės

Soliariumų nauda, žala, pagrindinės taisyklės

Vasara baigėsi… r. Gražūs nori būti visi – nenuostabu, kad šaltuoju metų laiku soliariumų duris varsto tiek daug žmonių. Šiek tiek įdegusi oda atrodo sveikiau už visiškai baltą, tačiau neretai vis dėlto persistengiama. Ką reikėtų žinoti, kad šios procedūros jums nepakenktų?

Soliarumų nasoliariumasuda

Jeigu laikotės saugaus deginimosi soliariume taisyklių, galite tikėtis, kad taip atsikratysite nedidelių spuogelių, psoriazės, egzemos, užgydysite žaizdeles ir pagerinsite savo odos būklę. Be to, šios procedūros padeda nuo vitamino D trūkumo. Ultravioletinė šviesa padidina antikūnų kiekį kraujyje, dėl to stiprėja imunitetas ir atsparumas peršalimo ligoms. Teigiama, kad toks deginimasis gali būti net saugesnis už įprastą.

Soliariumų žala

Vis dėlto kai kada soliariumų teikiamų paslaugų būtų geriau atsisakyti, pavyzdžiui: esant stipriam riebalinių liaukų uždegimui (šiuo atveju bėrimas gali tik sustiprėti). Jei nesilaikote elementarių kosmetologo rekomendacijų, už šokoladinio atspalvio įdegį tenka brangiai mokėti: oda sensta, praranda savo stangrumą ir elastingumą, išauga rizika susirgti piktybinėmis jos ligomis, atsiranda pigmentinių dėmių.

Soliariumuose degintis draudžiama

Kategoriškai draudžiama į soliariumus eiti nėščiosioms, taip pat tiems, kurių oda labai šviesi, turintiems didesnį nei 1 cm apgamą arba daug mažų apgamėlių, giminių, sеrgаnčių melonoma. Į šią kategoriją patenkantiems asmenims ligos gali pasunkėti. Nerekomenduojama degintis sergantiems, vartojantiems antibiotikus, hormoninius preparatus, psichotropines ir šlapimą varančias medžiagas, iš karto po pirties, baseino arba saunos.

Ką reikia žinoti, einant degintis į soliariumą

Jeigu vis dėlto nusprendėte apsilankyti soliariume, pasidomėkite, ar jis turi leidimą dirbti, ar nesibaigė jo galiojimo laikas. Kokia forma jums labiau patinka – tokią ir rinkitės, tačiau yra keletas niuansų, kurie turėtų jums padėti apsispręsti: horizontalūs skirti degintis gulomis. Jų lempos yra vidutinės galios, o poveikis išryškėja po 10–12 seansų (vienas turėtų trukti 15–20 minučių). Vertikalių lempos stipresnės, todėl įdegsite greičiau – užteks 5–6 seansų, trunkančių po 10 minučių. Juose stipresnis oro srautas, todėl ne taip prakaituojama, be to, turi daugiau parametrų.

Vienos lempos eksplotavimo laikas – nuo 500 iki 800 valandų. Po to jų efektyvumas silpsta. Patikimi salonai juos keičia laiku, antraip poveikio nebūtų.

Prieš einant degintis būtina:

  • Pridengti galvą skarele ar kepuraite – tai apsaugos plaukus nuo nepageidaujamo ultravioletinių spindulių poveikio. Juk nenorite, kad jie taptų trapūs ir šiaudiniai?
  • Įsigykite gerus akinius nuo saulės, nes užmerkti akių vokai jūsų akių neapsaugos.
  • Paprastos apsauginės priemonės su SPF filtrais šiuo atveju neveiksmingos, tad tepkite odą specialiai soliariume skirtomis naudoti priemonėmis.
  • Prieš degindamiesi nenaudokite maitinamųjų kremų ir vaistinių tepalų, kurių sudėtyje yra hormonų, taip pat nenuplaukite natūralaus apsauginio odos sluoksnio muilu – tai gali sukelti nudegimus.
  • Neikite degintis su makiažu – tai padidina odos pigmentaciją.
  • Po procedūros palepinkite odą losjonu, kurio sudėtyje būtų vitaminų A ir C. Tai padeda apsaugoti ją nuo išsausėjimo.
  • Po procedūros pailsėkite 10–15 minučių.
  • Jei norite, kad įdegis išliktų ilgiau, išgerkite stiklinę morkų sulčių.

 

Nerekomenduojama pirmą kartą degintis ilgiau kaip 5 minutes, o lankantis periodiškai – ne ilgiau kaip 20. Turėkite omenyje, kad nuo vieno apsilankymo soliariume iki kito turi praeiti bent diena. Vidutiniškai vienas „kursas“ trunka 8 kartus, kas antrą dieną darant pertrauką. Kai rezultatas jus tenkina, užtenka ir vieno ar dviejų kartų per savaitę, tačiau neturėtumėte degintis daugiau nei 50 kartų per metus.